niedziela, 28 października 2012

Riese

Skąd niemcy wzięli nazwę Riese.----
---Riese Antäus in der griechischen Sage. Der >Silesia< zu Füßen liegt unter den mit Ketten gefesselten Gefangenen ein geköpfter Riese - das Symbol des Heidentums.----
   Po ostatnich atakach na moje tłumaczenia czekam na lepsze  .
-Rantajos – w mitologii greckiej syn Posejdona i Gai, gigant żyjący w Libii. Dotknięcie ziemi, jego matki, przywracało mu siły. Herakles zetknął się z nim szukając cudownych jabłek Hesperyd – była to jego jedenasta praca. Anteusz każdego wyzywał do zapasów. Gdy Herakles zorientował się, skąd biorą się siły przeciwnika, udusił go trzymając nad ziemią.
 Tyle ode mnie .

5 komentarzy:

  1. Mam mapę , oryginał na płótnie 1863 rok, Góry Sowie nazywają się ram Riesen-Gebirge.
    znaleziona-a jakże, na strychu w małej wsi niedaleko Niemczy .

    OdpowiedzUsuń
  2. Riese:aus griech. gigas, Gen. gigantos, „Angehöriger eines Geschlechts von Riesen“; die Giganten waren die Söhne der Erdgöttin Gäa und wurden wegen ihrer Frevel von Zeus vernichtet; weitere Herkunft nicht bekannt, wahrscheinlich aus einer vorgriech.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!.Leci teraz dokument na TVP2 o Lebensborn.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę ,ż ejest pan redmuluc . Zablokowaleś mnie na swoim forum DI mimo że nic nie pisałem od 40 dni a tutaj gościsz ?
    Źródła podają Rantajos , nie mylić z Antajosem .

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    Odnośnie Wczorajszego Programu Tajemnice Rzeszy na Polsat Play Pana Wołoszańskiego...
    Sztolnia w Leśnej nie daleko Lubania Śl i Świeradowa Zdroju i Pobiednej...Jak najbardziej potwierdzam dziwne ułożenie tej góry,dziwną roślinność i 4 wejścia oraz 3 wloty pewnie wentylacyjne...jakieś 15 lat często bywałem tam i łaziłem po tym terenie kraty przy głównym wejściu do sztolni nie było i można było tam wejść na dobrych parę metrów odstraszały tylko tony śmieci. Tunel stopniowo schodził w dół,dochodziło się do miejsca jakby tunel się poszerzał i robił się wyższy ale po pierwsze był jakiś nasyp,ziemia,kamienie plus woda dalej już nie chodziłem.
    Góra jest dość wysoka a w koło niej znajdują się wyloty wentylacyjne,kumple wchodzili do nich ale zaraz wychodzili mówiąc że dalej się nie przycisną.
    Po drugiej stronie drogi jest stary budynek z czerwonej cegły jakby stróżówka oraz 3/4 pozostałości po dość dużym kominie.
    Z opowieści ludzi którzy tam chodzili dla przyjemności lub na grzyby słyszałem o wielu samochodach,które tam wjechały po czym nastąpiły wybuchy i wszystko zostało zasypane.Co w nich było nie wiem ale tyle aut schowanych głęboko w sztolni,wysadzonych oraz dobrze zabezpieczony teren i ciała zabitych Niemieckich żołnierzy obok głównego wlotu dają do myślenia...
    Podobna Historia jest z Lubaniem Sląskim i podziemnymi fabrykami albo Zamek w Giebułtowie i Świeciu ale to już historię na kiedyś indziej....

    OdpowiedzUsuń

Merytorycznie, bez wulgaryzmów, bez ataków ad personam.