czwartek, 25 października 2012

Gieszcze Puste

-Pod koniec 1945 z miejscowości Gieszcze Puste zostaje wywiezione około 1000kg rtęci , transport udaje się do miejscowości Brzeg Dolny .urządzenia górnicze  wywożone są do Wałbrzycha , zostaje zamknięty i obsadzony przez wojsko obszar za zakładem zbrojeniowym , następnie z pobliskich gór rosjanie wywożą dziwne skrzynie i pojemniki  - z zapisków autora książki Fanfary i Werble  Stanisława Sokołowskiego , wraz z Ireną Bednarek jako pierwsi zbierają porozrzucane po ulicach Jedliny Zdr. dokumenty i fotografie , największe archiwum dotyczące Riese . Znajdują tam pamiętnik żołnierza pisałem o tym wcześniej , o brakujących stronach dotyczących jego pracy jako wartownik w KL Gieszcze Puste  . Dziwnym trafem miałem okazję zapoznać się z ich treścią i nie tylko .Dziwi mnie fakt iż te dokumenty mieli w swych rękach najwięksi odkrywcy Riese mam na myśli tych pierwszych , ja dotarłem tylko do szczątków tego zbioru.  Dziwi mnie milczenie tych pierwszych , co zawierały albumy ze zdjęciami ? co się kryło w podziemiach sierocińca w Jedlinie ?, czy prawdą jest to co opowiadał pan Stanisław ?. Kilka skrzyń dokumentów znalezionych na ulicach miasta,  gdzie od 1937 ma swą kwaterę organizacja TODH ,bez żadnego zabezpieczenia spoczywa w wiejskim domu kultury aż do 1973 i od tego momentu rozpoczyna się nam znana historia Riese .

2 komentarze:

  1. Dziwne jest to,że Ci ludzie milczą a na pewno wiedzą coś więcej,zapoznali się z dokumentami oraz ze zdjęciami.Może boją się powiedzieć co tak na prawdę jest w podziemiach,nie chcą ujawniać tej prawdy która była by nie do przyjęcia dla większości ludzi a przede wszystkim dla rządu Niemieckiego jak i Polskiego.
    Jestem przekonany,że są ludzie na dolnym śląsku i nie tylko,które mają dowody,dokumenty,zdjęcia,opisy co tak na prawdę znajduje się w podziemiach ale milczą a wielka szkoda..,Niemcy zadali sobie za dużo trudu maskując wszystko,wysadzając,i zabezpieczając,na pewno coś tam ważnego jest,tylko jest zmowa milczenia i jak na razie chyba nic ciekawego w tek kwestii się nie wyjaśnij a wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwracam się do P. Darka, wie Pan coś może na temat tego, czy faszyści - III rzesza, czy mieli jakąś wiedzę, na temat katastrofy Tunguskiej? czy widział może pan na ten temat jakieś dokumenty? czy oni tam przeprowadzki jakieś eksperymenty, czy badali ten incydent w ogóle? bo właściwie nie wiadomo co tam się stało, tak do końca?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_tunguska

    OdpowiedzUsuń

Merytorycznie, bez wulgaryzmów, bez ataków ad personam.